آموزش متافیزیک و علوم ماورایی

آموزش های امیا - ایمان صدیقی

آموزش متافیزیک و علوم ماورایی

آموزش های امیا - ایمان صدیقی

راز مثلث برمودا کشف شد!

مثلث برمودا که بهش مثلث شیطان هم میگن، منطقه ای در آب های اقیانوس اطلس، بین پُرتُریکو و فلوریداس. این مکان شهرت زیادی به خاطر ناپدید شدن متعدد شناورهای دریایی و وسایل نقلیه هوایی پیدا کرده. حتی گاهی هواپیماهای نظامی در این منطقه ناپدید شدن و هرگز اثری از اونا بدست نیومده. حوادث این بخش از کره زمین، به شدت توجه رسانه ها و مردمو به خودش جلب کرده و جزو پرونده های برتر ماورایی در جهانه.

نام گذاری مثلث برمودا و مرز بندیش در دهه 1940 توسط روزنامه نگاران انجام شده اما اکثر مردم معتقدن که از سالها قبل، حوادث مربوط به این ناحیه رخ میداده.

اولین جنجال مثلث برمودا که باعث شد سر زبون ها بیافته، مربوط به پنجم دسامبر 1945 بود، زمانی که پنج هواپیمای نیروی دریایی امریکا، به محض عبور از اونجا ناپدید شدن.

آخرین تماس رادیویی از فرماندهِ اون گروه این بود:

"ظاهرا ما گم شدیم، همه چیز غیرعادی و عجیبه. نمیتونیم به هیچ جهتی اطمینان کنیم، حتی دریا هم اونطور که باید باشه نیست."

سایر بخش های مکالمات مغشوش بود و نشون میداد که کارکرد دستگاه های هواپیماها مختل شده.

بعد از این حادثه، حدودا 100 شناور و زیردریایی عازم منطقه شدن و هیچ اثری از هواپیما و خدمه به دست نیومد.

برای تیم اعزام شده هیچ اتفاقی رخ نداد و این نشون داد که مثلث برمودا همیشه خطرناک نیست و فقط گاهی باعث ناپدید شدن شناورها و هواپیماها میشه.

یکی از محققین به نام ایوان. تی. ساندِرسُن، Ivan T. Sanderson  در مورد مثلث برمودا تحقیقات زیادی انجام داده و به این نتیجه رسیده که در زمین 12 مکان خاص شبیه مثلث برمودا وجود داره که همگی بر روی یک طول جغرافیایی هستن.

به گفته او، مثلث برمودا از همه بدنام تر شده چون هم در دریا قرار گرفته و هم پرترددترین منطقه نسبت به 11 مکان دیگس. همچنین مثلث برمودا در محل برخورد جریان های آب گرم و آب سرد قرار گرفته و این باعث شده که آب های سطحی و زیرین جا به جا بشن و کشتی ها رو به عمیق ترین نقاط اقیانوس بفرستن و غرق کنن.

اما این توضیح، دلیل ناپدید شدن هواپیماها رو توجیه نمیکرد.

اکثر پژوهشگران معتقدن که میدان مغناطیسی زمین در این ناحیه دچار اختلال هستش و چون هواپیماها و کشتی ها از جهت یابی مغناطیسی استفاده میکنن، در این ناحیه دچار مشکل میشن و دستگاه هاشون از کار میافته.

برخی از متافیزیست ها میگن که برمودا راهی به سمت تمدن افسانه ای آتلانتیسه و افرادی که در برمودا ناپدید شدن به مکان واقعی آتلانتیس، در زیر آبها رفتن.

برخی دیگه، این مکان رو درگاهی به سمت سیارات دیگه و مکانی ایجاد شده توسط فرازمینی ها میدونن.

عده ای هم میگن که برمودا پُورتالی به سمت دنیاهای موازی یا سفر در زمان هستش.

هیچ کدوم از تئوری های ماورایی که در این مورد مطرح شده قابل بررسی دقیق نیستن و ممکنه درست یا غلط باشن.

جالبه بدونین که امروزه اکثر دانشمندا، برمودا رو از لیست پدیده های ماورایی و غیرقابل توضیح خارج کردن و معتقدن چیز چندان مرموز و ماورایی درموردش وجود نداره.

به عقیده اونا در برخی از ناپدید شدن ها، نویسندگانِ مجلات، روزنامه ها و کتاب ها اغراق کردن.

مواردی هم که واقعی بوده، در سایر مناطق کره زمین هم رخ داده و چندان عجیب نیست. یعنی در سایر نقاط هم کشتی‌ها و هواپیماها ناپدید میشن و محتمل ترین دلیلش اینه که ما نمیتونیم بخش زیادی از اقیانوس ها رو کاوش کنیم و اگه لاشه هواپیما یا کشتی به اعماق اقیانوس رفته باشه، به راحتی ممکنه از چشم ما پنهان بمونه.

از طرفی این مکان چون پرتردده، تعداد حوادثش هم طبیعتا بالاست و برخی از هواپیماها و کشتی ها دچار طوفان های شدید شدن و به این ناحیه سقوط کردن.

در واقع مثلث برمودا یکی از پرترددترین خطوط حمل و نقل در جهانه، کشتی ها مرتبا از اونجا عبور میکنن و اکثرا حاضر نیستن مسیرشون رو به خاطر بدنام بودن این ناحیه تغییر بدن و طولانی تر کنن.

از طرفی شاید اگه مسیر رو طولانی تر کنن و از جای دیگه ای رد بشن، به علت عبور از یک مسیر طولانی‌تر، دچار حوادث بیشتری بشن.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.